Nieuwsbrief maart 2023 | Glas aan, koper uit

Nieuwsbrief maart 2023

 

  • Kopernetwerk stap voor stap uit | analoge lijn en DSL verbinding
  • Nieuw in ons portfolio | de Update Service
  • In de wolken                                          

 

Het kopernetwerk wordt stap voor stap uitgezet
Heeft u nog een analoge lijn of een DSL verbinding – deze diensten vallen onder het kopernetwerk. KPN is druk bezig om in heel Nederland het kopernetwerk uit te faseren. Het netwerk is te oud en niet meer van deze tijd. Per gebied wordt gekeken of er glasvezel beschikbaar is en zo ja dan wordt het kopernetwerk uitgezet. Uiteraard ontvangt u van ons van te voren een melding.

Alternatief voor koper: onder andere glasvezel.
Voordeel van glasvezel t.o.v. koper: sneller, stabieler en betrouwbaar
Wanneer wordt koper in uw gebied uitgezet?
U ontvangt van ons een bericht wanneer het kopernetwerk bij u gaat stoppen.

Het is goed om niet te lang te wachten met de overstap naar een glasvezelverbinding. De aanleg van een glasvezelverbinding neemt al snel 14 tot 18 weken in beslag. Of mocht u een analoge lijn gebruiken voor bijvoorbeeld een lift of het alarmsysteem dan is het belangrijk dat u contact opneemt met de leverancier van deze systemen om mogelijke alternatieven te bespreken.

Geen SLA, wel up-to-date blijven?
Veel bedrijven hebben niet de focus liggen op het regelmatig uitvoeren van nieuwe updates voor netwerkapparatuur. Terwijl verouderde
software serieuze risico’s kan opleveren voor uw organisatie. Updates richten zich op betere functionaliteiten maar wat nog veel belangrijker is juist op kwetsbaarheden in de beveiliging. Niet achterblijven is ons dringend advies.
Graag denken wij met u mee en daarom bieden vanaf deze maand een nieuwe service aan:
de “Update Service’ omdat niet iedereen meteen een SLA wenst.
Met deze service blijft uw netwerkapparatuur softwarematig up-to-date. Wij houden de relevante updates voor de verschillende netwerkapparaten voor u in de gaten. Althans voor de apparatuur die u via ons afgenomen heeft.
Zodra er nieuwe updates zijn wordt de apparatuur door ons op afstand (remote) bijgewerkt.
Voor een vast bedrag per maand maakt u al gebruik van deze Update Service.

LET OP
Uiteraard is het ook mogelijk om geen gebruik te maken van de update service of een SLA. In dat geval worden updates in overleg uitgevoerd op het moment dat er zich kwetsbaarheden voordoen of indien acute acties benodigd zijn. Voor deze werkzaamheden berekenen wij dan ons reguliere uurtarief.

In de wolken 
Uw apparatuur “in de wolken” veilig in ons datacenter gevestigd in de Gerbrandytoren in IJsselstein.
De systemen die in ons datacenter geplaatst worden staan hoog en droog maar bovenal veilig.
Op verzoek kunnen wij ook voorzien in de back-up van uw systemen.


Wat zijn de voordelen:
Betrouwbaar, duurzaam, kostenbesparend, makkelijk uit te breiden, verbetering van continuïteit
en beschikbaarheid van uw (kritische) ICT-omgeving.

Ook uw apparatuur in ons datacenter plaatsen? Of wilt u meer informatie hierover?
Laat het weten. Wij staan u graag te woord.
Stuur een mail naar service@ip-connected.nl

Geen reactie's

Geef een reactie